Adana’nın simge yapılarından biri olan ve 1980 yılından beri hizmet veren 16 katlı Çukobirlik binası, artık şehrin siluetinde yer almıyor. Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yapılan incelemelerde ağır hasarlı olduğu tespit edilen yapı, uzman ekiplerin titiz çalışmasıyla kontrollü şekilde yıkıldı.
Yıkım süreci nasıl işledi
Ekipler, binayı güvenli bir şekilde ortadan kaldırmak için yaklaşık 2 bin 700 farklı noktaya yarım ton dinamit yerleştirdi. Yıkım öncesinde binanın bulunduğu Turhan Cemal Beriker Bulvarı trafiğe kapatıldı ve çevre güvenliği sağlandı. Patlatma komutuyla birlikte bina, saniyeler içinde toz bulutları arasında çöktü.
Neden yıkılması gerekiyordu
Binanın taşıyıcı sistemi depremde ciddi zarar gördü ve yapılan teknik incelemeler sonucunda 4 ana kolonun patladığı anlaşıldı. Bu durum, binanın kendi ağırlığını bile taşıyamayacak kadar riskli hale geldiğini gösteriyordu. Yıkım kararı, olası bir çökme riskine karşı vatandaşların can güvenliğini korumak amacıyla alındı.
Peki şimdi ne olacak
Yıkım çalışmaları sorunsuz bir şekilde tamamlandı. Şimdi sıra, enkazın bölgeden kaldırılmasına geldi. Şehir merkezindeki bu yoğun bölgede trafiğin yeniden normale dönmesi ve alanın temizlenmesiyle birlikte, Çukobirlik arazisinin gelecekte nasıl değerlendirileceği merak konusu.