Adana’da yaşayan engelli vatandaşlar, günlük hayatlarını kolaylaştırması gereken asansörlerin kullanılamaz hale gelmesinden şikayetçi. Şehirdeki birçok asansör ya sürekli arızalanıyor ya da engelli olmayan kişiler tarafından işgal ediliyor. Bu durum, 249 bin engelli bireyin yaşadığı kentte ulaşımı büyük bir engel haline getiriyor.
Güvenlik zaafiyeti ve denetim eksikliği
Engelli vatandaşlar, asansörlerin motosiklet, bisiklet veya ağır yük taşıyanlar tarafından amacı dışında kullanılmasına tepkili. Bölgede yaşayan Eyüp Tokmak, asansörlerin sürekli bozulmasının devleti de zarara uğrattığını savunuyor. Tokmak, "Asansörleri 10 kişi birden dolduruyor, engelli vatandaş dışarıda kalıyor. Bu alanlar başıboş bırakılmamalı ve mutlaka güvenlik personeli görevlendirilmeli" diyor.
Çözüm için kartlı sistem çağrısı
Halis Kassap ise yıllardır süren bu çileye son vermek için teknolojik bir çözüm öneriyor. Asansörlere kartlı sistem kurulmasını isteyen Kassap, bu sayede sadece ihtiyaç sahiplerinin geçiş yapabileceğini belirtiyor. "Yaşlısı, engellisi ve hamileler bu kart sayesinde kimsenin müdahalesi olmadan asansörü kullanabilir. Ayrıca akşam saatlerinde bu alanlar güvenlik riski de yaratıyor" diyerek yetkilileri göreve çağırıyor. Şehir genelindeki altyapının engelliler düşünülmeden tasarlandığını belirten vatandaşlar, acil bir düzenleme bekliyor.