Havadis | Adana | Adana'da orman girişleri yasaklandı Yangın riski zirveye çıktı

Adana'da orman girişleri yasaklandı Yangın riski zirveye çıktı

Adana'da aşırı sıcaklar ve poyraz nedeniyle ormanlara girmek yasaklandı. Ekipler yangınlara karşı 7/24 devriye geziyor.

Adana'da aşırı sıcaklar ve poyraz nedeniyle ormanlara girmek yasaklandı. Ekipler yangınlara karşı 7/24 devriye geziyor.

Adana'da orman girişleri yasaklandı Yangın riski zirveye çıktı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Adana'da hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkması ve etkili olan poyraz, orman yangınları için ciddi bir risk oluşturuyor. Yetkililer, olası bir felaketi önlemek için bölgedeki tüm denetimlerini en üst seviyeye taşıdı.

Yasaklar neler getiriyor

Adana Valiliği, 11 Haziran ile 31 Ekim 2026 tarihleri arasında ormanlık alanlara girişi tamamen yasakladı. Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri, dronlar ve arasözlerle hem havadan hem de karadan sürekli gözetim yapıyor. Kozan'da 88 mahallede devriye gezen ekipler, vatandaşları ateş yakmamaları ve ormanlık alanlardan uzak durmaları konusunda anonslarla uyarıyor.

Peki bu durum seni nasıl etkiler

Piknik yapmak veya doğa yürüyüşüne çıkmak gibi planların varsa, bu yasak süresince orman sınırları içerisine girmemen gerekiyor. Özellikle cam kırıkları, izmarit veya kontrolsüz yakılan küçük ateşler büyük yangınları tetikleyebiliyor. Eğer ormanlık bir alanda şüpheli bir duman veya hareketlilik görürsen, vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayarak durumu bildirmen gerekiyor. Ekipler, en ufak bir ihmalin koca bir ormanı yok edebileceği konusunda herkesi dikkatli olmaya çağırıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız