Havadis | Adana | Adanalıların 485 milyonluk borç isyanı

Adanalıların 485 milyonluk borç isyanı

Adana Büyükşehir Belediyesi’nin Hazine’ye olan milyonluk borcu tepki çekti. Vatandaşlar hizmet göremediklerini belirterek harcamaları sorguluyor.

Adana Büyükşehir Belediyesi’nin Hazine’ye olan milyonluk borcu tepki çekti. Vatandaşlar hizmet göremediklerini belirterek harcamaları sorguluyor.

Adanalıların 485 milyonluk borç isyanı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, belediyelerin borç listesini yayımladı. Adana Büyükşehir Belediyesi’nin devletten aldığı borç miktarının 485,9 milyon lirayı bulduğu ortaya çıktı. Bu rakamı duyan Adanalılar, sokaklarda gördükleri manzara ile borç miktarı arasında bağ kuramayınca tepkilerini dile getirdi.

HİZMET BEKLEYEN MAHALLELERDE DURUM NE

Şehrin dört bir yanından yükselen şikayetler, borcun nereye gittiği sorusunu beraberinde getiriyor. Baran Özçelik, mahalle aralarındaki çukurlardan ve sineklerden dert yanarak belediyenin temizlik hizmetlerinde yetersiz kaldığını vurguluyor. Ahmet Koç ise bütçenin heykel ve konser gibi etkinliklere harcanmasına karşı çıkıyor. Emekli vatandaş, vergisinin temel hizmetlere dönüşmediğini savunuyor.

Peki bu durum vatandaşın hayatını nasıl etkiliyor:

Adanalılar, altyapı yetersizliği ve trafik sorunları nedeniyle günlük yaşamın zorlaştığını belirtiyor. Osman Esen, basit bir yağmurda bile yolların göle döndüğünü hatırlatıyor. Çöp toplama ve sinekle mücadele gibi temel ihtiyaçların karşılanmaması, halkın belediye yönetimine olan güvenini zedeliyor. Borç yükünün artması, gelecekte yapılacak yatırımların da sekteye uğrayabileceği endişesini doğuruyor. Şimdi gözler belediyenin bu borçlanma karşısında atacağı yeni adımlara çevrildi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız