Adana’da havaların ısınmasıyla birlikte sivrisinekler kabusa dönüştü. Özellikle Yüreğir ilçesindeki kanal çevresinde yaşayanlar, sineklerin koloni halinde dolaştığını ve günlük yaşamı durma noktasına getirdiğini söylüyor.
Sineklerin istilasına uğrayan mahalleli
Kiremithane ve Çamlıbel mahallesi sakinleri, belediyenin larva döneminde ilaçlama yapmadığını savunuyor. Sarıçam Deresi’nin temizlenmemesi ve suyun balçık bağlaması, sineklerin üremesi için uygun ortamı yaratıyor. Bölgede yaşayanlar, akşam saatlerinde evlerinin camını bile açamadıklarını, çocuklarının vücudunun ise sinek ısırıklarıyla yara içinde kaldığını belirtiyor.
Sağlık sorunları kapıda
Mahalleli Emin Kılıç, üç çocuğunu da ısırıklar nedeniyle hastaneye götürdüğünü anlatıyor. Bölge sakinleri, sineklerin yanı sıra kanaldan yayılan ağır kokunun da yaşam kalitelerini bitirdiğini ifade ediyor. Vatandaşlar, belediyeden acil olarak kanal temizliği ve etkili bir ilaçlama çalışması bekliyor. Sineklerle başa çıkamayan mahalleli, bir an önce çözüm üretilmezse sağlık sorunlarının daha da artmasından endişe ediyor.