Adana'nın tarım tarihine tanıklık eden Çukobirlik binası, artık şehre veda ediyor. 1940'ta kurulan kurumun 16 katlı devasa binası, yapılan teknik incelemelerin ardından tehlikeli görüldü. Özellikle son depremlerden sonra binanın taşıyıcı sisteminde ciddi hasarlar ortaya çıktı. Uzmanlar binanın mevcut haliyle güvenli olmadığını rapor edince yıkım kararı kesinleşti.
Yıkım süreci nasıl ilerleyecek
Yetkililer binayı kontrollü bir şekilde yıkmak için 2 bin 700 adet dinamit kullanacak. Binanın içi tamamen boşaltıldı ve metal söküm işlemleri bitti. Yarın saat 16.00'da yapılacak patlatma sırasında çevre güvenliği için yoğun önlemler alınacak.
Trafik ve güvenlik önlemleri
Patlama sırasında oluşabilecek toz ve güvenlik riski nedeniyle D-400 kara yolu çift yönlü trafiğe kapatılacak. Eğer o saatlerde bölgeden geçmeyi planlıyorsan rotanı şimdiden değiştirmeni öneririm. Yıkım sonrasında bölgenin nasıl değerlendirileceği ise şimdilik merak konusu.