Havadis | Adana | Balcalı Hastanesinde sağlıkçılardan 3 günlük iş bırakma eylemi

Balcalı Hastanesinde sağlıkçılardan 3 günlük iş bırakma eylemi

Adana Balcalı Hastanesi çalışanları, ödenmeyen maaşlar ve kötü çalışma koşulları nedeniyle iş bıraktı. Acil ve onkoloji hastaları eylemden etkilenmeyecek.

Adana Balcalı Hastanesi çalışanları, ödenmeyen maaşlar ve kötü çalışma koşulları nedeniyle iş bıraktı. Acil ve onkoloji hastaları eylemden etkilenmeyecek.

Balcalı Hastanesinde sağlıkçılardan 3 günlük iş bırakma eylemi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Adana’da Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi personeli, yedi ay önceki eylemlerine rağmen çözülemeyen sorunlar yüzünden yeniden sahaya indi. Sağlık çalışanları, uzun süredir devam eden ödeme gecikmeleri ve deprem sonrası iyileştirilmeyen fiziki şartları protesto etmek için üç günlük iş bırakma kararı aldı.

Neden iş bıraktılar

Asistan doktor Hakan Tokyay, çalışanların maaş ve nöbet ücretlerini zamanında alamadığını vurguladı. Ayın 15’inde yatması gereken ödemeler gecikince, sağlık çalışanları kredi kartı borçlarını ve temel ihtiyaçlarını karşılayamaz hale geldi. Özellikle deprem sonrası hasarlı binalarda çalışmanın hem personel hem de hastalar için risk oluşturduğunu belirten Tokyay, artık tükenme noktasına geldiklerini ifade etti.

Seni nasıl etkiler

Eylem süresince hastanede normal hizmet akışı aksayacak. Ancak hastaların mağdur olmaması adına kritik bir önlem alındı. Onkoloji ve acil servis birimlerindeki tedaviler ile ameliyatlar kesintisiz devam edecek. Eğer talepler karşılık bulmazsa, sağlık çalışanları demokratik haklarını kullanarak eylemlerini sürdüreceklerini duyurdu. Şu an için hastanede randevulu bir işlemin varsa, gitmeden önce mutlaka durumu kontrol etmeni öneririm.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız