Adana’da Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi personeli, yedi ay önceki eylemlerine rağmen çözülemeyen sorunlar yüzünden yeniden sahaya indi. Sağlık çalışanları, uzun süredir devam eden ödeme gecikmeleri ve deprem sonrası iyileştirilmeyen fiziki şartları protesto etmek için üç günlük iş bırakma kararı aldı.
Neden iş bıraktılar
Asistan doktor Hakan Tokyay, çalışanların maaş ve nöbet ücretlerini zamanında alamadığını vurguladı. Ayın 15’inde yatması gereken ödemeler gecikince, sağlık çalışanları kredi kartı borçlarını ve temel ihtiyaçlarını karşılayamaz hale geldi. Özellikle deprem sonrası hasarlı binalarda çalışmanın hem personel hem de hastalar için risk oluşturduğunu belirten Tokyay, artık tükenme noktasına geldiklerini ifade etti.
Seni nasıl etkiler
Eylem süresince hastanede normal hizmet akışı aksayacak. Ancak hastaların mağdur olmaması adına kritik bir önlem alındı. Onkoloji ve acil servis birimlerindeki tedaviler ile ameliyatlar kesintisiz devam edecek. Eğer talepler karşılık bulmazsa, sağlık çalışanları demokratik haklarını kullanarak eylemlerini sürdüreceklerini duyurdu. Şu an için hastanede randevulu bir işlemin varsa, gitmeden önce mutlaka durumu kontrol etmeni öneririm.