Havadis | Adana | Eğitimcilerden Bakanlığa yeni dönem öncesi acil çağrı

Eğitimcilerden Bakanlığa yeni dönem öncesi acil çağrı

Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, yeni eğitim yılı başlamadan sistemdeki kronik sorunların çözülmesini istiyor.

Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, yeni eğitim yılı başlamadan sistemdeki kronik sorunların çözülmesini istiyor.

Eğitimcilerden Bakanlığa yeni dönem öncesi acil çağrı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Okullarda 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesiyle birlikte Eğitim-Bir-Sen Adana Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, Millî Eğitim Bakanlığına seslendi. Yaz tatilinin eğitimdeki aksaklıkları gidermek için büyük bir fırsat olduğunu belirten Sarıgeçili, yeni döneme sorunsuz girilmesi gerektiğini vurguladı.

EĞİTİMDE ÇÖZÜM BEKLEYEN BAŞLIKLAR

Okullarda şiddet ve mali haklar acil gündem olmalı:
Geride kalan dönemde okul şiddet olayları öne çıktı. Sarıgeçili, okulların güvenli hale gelmesi için TBMM’ye sunulan şiddet raporunun dikkate alınmasını istiyor. Rehber öğretmen sayısının artırılması gerektiğini belirten sendika, enflasyon karşısında eriyen maaşların ve ek ders ücretlerinin de iyileştirilmesini talep ediyor. Eğitimcilerin motivasyonu düşerse eğitim kalitesinin de etkileneceği uyarısında bulunuyor.

Sözleşmeli öğretmenlik kalkmalı ve okullara ödenek ayrılmalı:
Sarıgeçili, aile bütünlüğünü bozan sözleşmeli öğretmenlik modelinin son bulmasını ve tüm öğretmenlerin kadrolu atanmasını istiyor. Okul yönetimlerinin temel giderlerini karşılayacak bir bütçesi olmadığını hatırlatan sendika, temizlik ve kırtasiye gibi ihtiyaçların bağışlara bırakılmaması gerektiğini savunuyor. Ayrıca yönetici atamalarındaki istikrarsızlığın sona ermesi ve yardımcı hizmetler sınıfının düzenlenmesi de sendikanın talepleri arasında yer alıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız