Havadis | Adana | Pozantı’nın dağlarına 300 yeni kanatlı misafir bırakıldı

Pozantı’nın dağlarına 300 yeni kanatlı misafir bırakıldı

Doğa Koruma ve Milli Parklar ekipleri, Pozantı’da 300 kınalı kekliği doğaya saldı. Bu çalışma bölgedeki zararlılarla biyolojik mücadeleyi güçlendirecek.

Doğa Koruma ve Milli Parklar ekipleri, Pozantı’da 300 kınalı kekliği doğaya saldı. Bu çalışma bölgedeki zararlılarla biyolojik mücadeleyi güçlendirecek.

Pozantı’nın dağlarına 300 yeni kanatlı misafir bırakıldı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Adana’nın Pozantı ilçesinde yaban hayatını canlandırmak için yeni bir adım atıldı. Keklik Üretme İstasyonu’nda büyütülen 300 kınalı keklik, Gökbez Mahallesi’ndeki dağlık araziyle buluştu.

Keklikler neden doğaya salındı

Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekipleri, bölgedeki ekolojik dengeyi korumayı hedefliyor. Keklikler, özellikle tarım arazilerine zarar veren kene ve süne gibi böceklerle doğal yollarla mücadele ediyor. Bu sayede kimyasal ilaç kullanımına olan ihtiyaç da azalıyor.

Seni nasıl etkileyecek

Bölgedeki yaban hayatının güçlenmesi, tarım ürünlerinin daha az zararlı görmesini sağlıyor. Ayrıca doğadaki bu çeşitlilik, bölgenin ekosistemini daha sağlıklı hale getiriyor. Yerel yönetimler, öğrencilerle birlikte yapılan bu etkinlikle yaban hayatına karşı farkındalık oluşturmayı amaçlıyor.

Bundan sonra ne olacak

Salınan kekliklerin bölgedeki yaşam alanlarına uyum süreci ekipler tarafından gözlemlenecek. Doğal dengenin korunması adına benzer üretme ve salma çalışmalarının önümüzdeki dönemlerde de devam etmesi bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız