Adıyaman Belediyesi’nde çalışan işçiler bir süre önce sendikal tercihlerini değiştirmişti. Hizmet-İş Sendikası Genel Başkan Vekili Halil Özdemir, yaşanan bu ayrışmanın ardından emekçilere birleşme mesajı gönderdi. Özdemir ve beraberindeki ekip, Adıyaman Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere ile de bir araya geldi.
Eski sendikaya dönüş hazırlığı
Halil Özdemir, sendikalarının Adıyaman’da güçlü bir geçmişi olduğunu vurguladı. Emekçilerin haklarını korumak için yeniden bir araya gelmeleri gerektiğini savundu. Belediye Başkanı Tutdere ise sendikal tercihin kişisel bir hak olduğunu ve yönetimin bu sürece karışmayacağını belirtti.
Emekçiler için yeni dönem
Sendika yönetimi, işçilere "gelin birlikte güçlenelim" mesajı veriyor. Önümüzdeki günlerde yapılacak toplu iş sözleşmesi görüşmeleri öncesi bu çağrı kritik bir dönemece işaret ediyor. İşçilerin hangi sendikada birleşeceği, yapılacak sözleşmenin şartlarını da doğrudan etkileyecek.