Adıyaman’ın Sincik ilçesi, yaban hayatını desteklemek adına yeni bir projeye ev sahipliği yaptı. Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, bölgedeki ekosistemi güçlendirmek için harekete geçti.
Doğal denge
Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, ülke genelinde toplam 52 bin kekliği doğaya salıyor. Bu programın Sincik ayağında 200 keklik, Kaymakam Fatih Yıldız’ın katılımıyla yaşam alanlarına kavuştu. Keklikler, bölgedeki kene ve süne gibi tarım zararlılarını tüketerek biyolojik mücadelede çiftçiye yardımcı olacak.
Peki bu seni nasıl etkiler
Bölgedeki zararlı böcek popülasyonunun azalması, özellikle tarımla uğraşanlar için ilaçsız mücadele anlamına geliyor. Ayrıca biyolojik çeşitliliğin artması, Sincik’in doğal yapısını daha dirençli hale getiriyor. Önümüzdeki dönemde bu tür salımların artmasıyla yaban hayatındaki dengenin daha da güçlenmesi bekleniyor.