Adıyaman’da doğanın dengesini korumak ve çiftçilere destek olmak için yeni bir adım atıldı. Bölgedeki ekosistemi güçlendirmeyi hedefleyen yetkililer, kafeslerde getirilen keklikleri doğal yaşam alanlarına bıraktı.
Doğal mücadele yöntemi başladı
Vali Abdullah Küçük ve beraberindeki heyet, Gölbaşı, Sincik ve merkezdeki üç farklı noktada toplam bin adet kekliği doğayla buluşturdu. Bu keklikler, bölgedeki süne, böcek ve yaprak biti gibi tarım zararlılarını yiyerek çiftçinin ürünlerine zarar gelmesini engelliyor.
Neden keklik salınıyor
Bazı vatandaşlar bu kekliklerin avlanmak için bırakıldığını düşünse de yetkililer durumu netleştirdi. Keklikler tamamen biyolojik mücadele için doğaya salınıyor. Bu yöntem sayesinde kimyasal ilaç kullanımının azaltılması ve ekosistemin kendi kendini koruması hedefleniyor. Bundan sonraki süreçte kekliklerin bölgedeki popülasyonunun izlenmesi ve doğal dengenin bu sayede güçlenmesi bekleniyor.