Havadis | Adıyaman | Adıyaman'da bin keklik doğaya bırakıldı

Adıyaman'da bin keklik doğaya bırakıldı

Doğa Koruma ekipleri, Adıyaman'ın üç farklı bölgesine bin adet keklik saldı.

Doğa Koruma ekipleri, Adıyaman'ın üç farklı bölgesine bin adet keklik saldı.

Adıyaman'da bin keklik doğaya bırakıldı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Adıyaman’da doğanın dengesini korumak ve çiftçilere destek olmak için yeni bir adım atıldı. Bölgedeki ekosistemi güçlendirmeyi hedefleyen yetkililer, kafeslerde getirilen keklikleri doğal yaşam alanlarına bıraktı.

Doğal mücadele yöntemi başladı

Vali Abdullah Küçük ve beraberindeki heyet, Gölbaşı, Sincik ve merkezdeki üç farklı noktada toplam bin adet kekliği doğayla buluşturdu. Bu keklikler, bölgedeki süne, böcek ve yaprak biti gibi tarım zararlılarını yiyerek çiftçinin ürünlerine zarar gelmesini engelliyor.

Neden keklik salınıyor

Bazı vatandaşlar bu kekliklerin avlanmak için bırakıldığını düşünse de yetkililer durumu netleştirdi. Keklikler tamamen biyolojik mücadele için doğaya salınıyor. Bu yöntem sayesinde kimyasal ilaç kullanımının azaltılması ve ekosistemin kendi kendini koruması hedefleniyor. Bundan sonraki süreçte kekliklerin bölgedeki popülasyonunun izlenmesi ve doğal dengenin bu sayede güçlenmesi bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız