Askerlik döneminde yaşanan kazalar ve sağlık sorunları, bazen bürokratik engeller nedeniyle yıllarca çözülemeyen mağduriyetlere yol açabiliyor. Afyonkarahisar’da yaşayan Yahya Avşan için de benzer bir durum tam 41 yıl sürdü. Avşan, 1985 yılında Silopi’de görev başındayken geçirdiği kaza sonrası gazi sayılmamış ve hayatına bu eksiklikle devam etmek zorunda kalmıştı.
GECİKMİŞ HAKKIN TESLİMİ
Yahya Avşan, 1985 yılında Silopi’de jandarma er olarak görev yaparken düşerek gözüne cisim batması sonucu ağır yaralandı. Tedavisinin ardından 1986 yılında terhis edilen Avşan, uzun yıllar kamu kurumlarında çalıştı. O dönemde gazi unvanı için gerekli başvuruları yapmayan Avşan, Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi’nin girişimiyle yıllar sonra hakkını aradı. Dernek yetkilileri geçen yıl başlattıkları hukuki süreci başarıyla tamamladı ve Avşan resmen gazi unvanını aldı.
PEKİ BU NE ANLAMA GELİYOR
Bu gelişme, Avşan’ın 41 yıldır beklediği devlet desteğine ve gazi haklarına kavuşması demek. Dernek başkanı İsmail Kumartaşlı, Avşan’ın artık gaziler ailesinin bir parçası olduğunu ve bu şerefli unvanı ailesine miras bırakabileceğini vurguladı. Devlet, Avşan’ın gazilik haklarını teslim etmeye başladı. Bundan sonra Avşan, sosyal ve ekonomik tüm gazilik haklarından yararlanarak hayatına devam edecek.