Afyonkarahisar İl Sağlık ve Millî Eğitim müdürlükleri, çocukların gelişimine katkı sunmak için güçlerini birleştirdi. Eğitim dönemi boyunca okulları tek tek gezen uzman ekipler, öğrencilere sağlıklı yaşamın püf noktalarını anlattı.
EĞİTİMLERDE NELER KONUŞULDU
Sağlık ekipleri, 9 bin 170 öğrenciye doğrudan ulaştı. Aile hekimleri, diş hekimleri ve fizyoterapistlerden oluşan uzman kadro, çocuklara hijyen kurallarını ve sağlıklı beslenmenin önemini öğretti. Ayrıca 112 Acil Çağrı Merkezi'nin nasıl doğru kullanılacağı konusunda uygulamalı bilgiler verildi.
BUNDAN SONRA NE OLACAK
Öğrenciler artık acil durumlarda ne yapmaları gerektiğini ve hastalıklardan nasıl korunacaklarını biliyor. Bu tür uygulamalı eğitimlerin, çocukların sağlık okuryazarlığını artırarak hastane başvurularındaki gereksiz yoğunluğu azaltması bekleniyor. Projenin önümüzdeki dönemlerde de farklı okullarda devam edip etmeyeceği merak ediliyor.