Afyonkarahisar Dumlupınar Mahallesi’ndeki 9 katlı eski otel binası, 3 gündür devam eden yıkım çalışmaları sırasında beklenmedik şekilde çöktü. Çökme anı çevredeki vatandaşlar tarafından cep telefonuyla saniye saniye kaydedildi.

Yıkım süreci nasıl yönetildi
Yıkım ekipleri binanın çevresini metal bariyerlerle kapatsa da, çevredeki esnaf çalışmaların güvensizliğinden şikayetçiydi. Yıkım yapılan bölgeden gelen sesler üzerine esnaf yetkilileri defalarca uyardığını söylüyor. Ancak iddialara göre bu uyarılar dikkate alınmadı. Binanın çöküşüyle birlikte bitişikteki iş hanı ve bazı dükkanlar ciddi zarar gördü.

Esnafın isyanı ve riskler
Bölgedeki bir kahvehane işletmecisi ve berber, yıkım öncesinde yeterli önlem alınmadığını ve binanın boşaltılmadığını vurguluyor. Esnaf, yaşananları depreme benzeterek iş yerlerinin kullanılamaz hale geldiğini belirtti. Çalışanlar binanın diğer kısmındayken yaşanan bu çökme, bölgedeki yıkım çalışmalarının güvenliğini yeniden tartışmaya açtı. Şimdi herkes enkazın güvenli bir şekilde nasıl kaldırılacağını ve esnafın mağduriyetinin nasıl giderileceğini merak ediyor.



