Havadis | Afyonkarahisar | Afyonkarahisarlı Yahya Avşar 40 yıl sonra gazi unvanına kavuştu

Afyonkarahisarlı Yahya Avşar 40 yıl sonra gazi unvanına kavuştu

Askerlik görevini yaparken gözünü kaybeden Yahya Avşar, yıllar süren bekleyişin ardından gazi sayıldı. Devlet artık tüm gazilik haklarını ona tanıyor.

Askerlik görevini yaparken gözünü kaybeden Yahya Avşar, yıllar süren bekleyişin ardından gazi sayıldı. Devlet artık tüm gazilik haklarını ona tanıyor.

Afyonkarahisarlı Yahya Avşar 40 yıl sonra gazi unvanına kavuştu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Afyonkarahisar’da yaşayan Yahya Avşar, 1985 yılında Şırnak Silopi’de jandarma eri olarak vatan görevini yapıyordu. Bir kaza sonucu sağ gözünü kaybeden Avşar, tedavi sürecinin ardından 1986'da terhis oldu. O günden sonra hayatını tek gözüyle sürdüren Avşar, emekli olana kadar TCDD’de çalıştı ve uzun süre resmi bir girişimde bulunmadı.

Kaza sonrası değişen hayat

Avşar, geçtiğimiz yıl Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı ile görüştü. Derneğin yürüttüğü süreç sonucunda devlet, Avşar’ın gazilik statüsünü resmen onayladı. Bu karar, Avşar’ın 40 yıldır beklediği gazilik haklarına erişmesini sağladı.

Bundan sonra ne olacak

Yahya Avşar artık resmi bir gazi olarak devletin sağladığı tüm imkanlardan yararlanacak. İsmail Kumartaşlı, sürecin tamamlandığını ve Avşar’ın gaziler camiasına resmen katıldığını duyurdu. Avşar ise yıllar sonra gelen bu unvanın kendisi için büyük bir onur olduğunu dile getirdi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız