Aksaray topraklarında yetişen sarımsak, sadece mutfaklar için değil ilaç sektörü için de kritik bir öneme sahip. Bölgeye has ata tohumlarından elde edilen bu ürünler, yüksek selenyum ve germanyum değerleriyle dünya piyasalarında dikkat çekiyor. Özellikle antibiyotik üretimi yapan yabancı firmalar, bu sarımsağı hammadde olarak kullanmak için sıraya giriyor.
İlaç sektörünün gözdesi oldu
Üreticiler bu yıl yağışların etkisiyle verimli bir sezon geçirdi. Geçen yıl 2,5 ton civarında olan rekolte, bu sezon 4 tona kadar yükseldi. Ürünlerin yüksek mineral yapısı, onları soğuk hava ve hastalıklara karşı dirençli kılıyor. Hatta bazı tarlalar, sezon boyunca hiç sulanmadan hasat dönemine ulaştı.
İspanya ve Rusya talep ediyor
Elde edilen sarımsaklar, bu yıl özellikle İspanya ve Rusya'daki ilaç fabrikalarına gönderilecek. Üreticiler Almanya gibi pek çok ülkeden de yoğun talep aldıklarını ancak mevcut üretimin şimdilik bu iki ülkeye yönelik planlandığını belirtiyor. Yerli tohumla elde edilen bu verim, Aksaraylı çiftçinin yüzünü güldürürken bölge ekonomisi için de yeni bir kapı aralıyor.