Aksaray’da yaşayan 71 yaşındaki Nurettin Arıbaş, emekli olduktan sonra boş durmak yerine üniversite sıralarına geri döndü. Ailesinin desteğiyle girdiği sınavlarda Aksaray Üniversitesi Sosyoloji bölümünü kazanan Arıbaş, eğitimini başarıyla tamamlayarak mezuniyet sevincini yaşadı.

Azmin zaferi sahnede
Mezuniyet töreninde bölümünün en yaşlı öğrencisi olarak sahneye çağrılan Arıbaş, yaklaşık 3 bin kişinin alkışları arasında plaketini aldı. Emekli bankacı, hayatı boyunca çalışmanın ve öğrenmenin bir parçası olduğunu vurgularken duygusal anlar yaşadı. Öğrencilik yıllarını 27 kişilik bir sınıfta, gençlerle birlikte omuz omuza geçirdiğini anlatan Arıbaş, anketi çalışmalarında eşinden büyük destek gördüğünü ifade etti.

Öğrenmenin yaşı yok mesajı
Diplomasını eline alan Arıbaş, gençlere çok çalışmalarını ve kendilerine güvenmelerini öğütlüyor. "Eğitimin sonu yok" diyen 71 yaşındaki mezun, şimdi bahçesiyle ilgilenmeye ve üzerinde çalıştığı kitabını tamamlamaya odaklanıyor. Eşi Güler Arıbaş ise eşinin azminin kendilerine büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirterek, öğrenme tutkusunun her yaşta insana enerji verdiğini söylüyor.



