Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna giden yolda en kritik dönemeçlerden biri olan Amasya Tamimi, bugün 107. kez anıldı. 1919 yılında bağımsızlık ateşini yakan o tarihi metin, bugün şehri birleştiren törenlerle tekrar hatırlandı.
Geçmişten bugüne gelen miras
Saraydüzü Kışla Binası önünde gerçekleşen törene Vali Önder Bakan, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Kemal Çakıroğlu ve vatandaşlar katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın ardından protokol üyeleri çelenk bıraktı. 22 Haziran 1919'da yayımlanan metin, o günkü kararlılığı yeniden yaşatmak adına temsili olarak canlandırıldı.
Neden hala önemli
"Milletin istiklalini yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır" ilkesi, bugün hala Türk siyasi tarihinin temel taşı olarak kabul ediliyor. Bu törenler, halkın kendi kaderini tayin etme iradesinin 107 yıl önce nasıl vücut bulduğunu yeni nesillere hatırlatıyor. Bundan sonraki süreçte, yerel yönetimlerin bu tarihi mirası turizm ve kültürel etkinliklerle daha fazla ön plana çıkarması bekleniyor.