Havadis | Amasya | Amasya'da keneyle mücadele için 300 keklik doğaya salındı

Amasya'da keneyle mücadele için 300 keklik doğaya salındı

Amasya'da Kırım Kongo kanamalı ateşi hastalığına karşı 300 kınalı keklik doğaya bırakıldı. Keklikler kene popülasyonunu azaltmak için görev yapacak.

Amasya'da Kırım Kongo kanamalı ateşi hastalığına karşı 300 kınalı keklik doğaya bırakıldı. Keklikler kene popülasyonunu azaltmak için görev yapacak.

Amasya'da keneyle mücadele için 300 keklik doğaya salındı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Havalar ısınınca ortaya çıkan kene vakaları, özellikle tarım bölgelerinde yaşayanlar için ciddi bir risk oluşturuyor. Yetkililer, kimyasal ilaçların yanında doğanın kendi dengesini kullanarak bu zararlılarla başa çıkmayı hedefliyor. Amasya’da 23 yıldır uygulanan bu yöntemle binlerce kuş doğal yaşama kazandırıldı.

Doğal düşmanlar iş başında

Amasya Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü, Suluova ilçesindeki Bayırlı köyü kırsalına 300 kınalı keklik bıraktı. Kırım Kongo kanamalı ateşi hastalığını taşıyan kenelerin en büyük düşmanlarından biri olan keklikler, bölgedeki zararlı sayısını kontrol altında tutacak. 2003 yılından bu yana doğaya bırakılan toplam keklik sayısı ise 14 bin 300'e ulaştı.

Peki sizi nasıl etkiler

Bu çalışma bölgedeki kene riskini azaltmayı hedeflese de uzmanlar vatandaşların dikkatli olmasını istiyor. Amasya Valisi Önder Bakan, biyolojik mücadelenin yanı sıra riskli bölgelere 7 bin kutu ilaç dağıtıldığını duyurdu. Eğer bölgede yaşıyorsanız veya araziye çıkacaksanız, yetkililerin kene vakalarına karşı yaptığı uyarıları dikkate almanız sağlığınız için önem taşıyor. Keklikler bir yandan sahada çalışırken, sizin de kişisel önlemlerinizi almanız süreci daha güvenli kılıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız