Ankara, 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek 36’ncı NATO Zirvesi için gün sayıyor. 32 ülkenin liderini ağırlayacak şehirde, güvenlikten ulaşıma kadar her şey en ince ayrıntısına kadar planlanıyor.

Şehir şantiyeye döndü
Belediye ekipleri, liderlerin havalimanından Külliye’ye geçeceği tüm güzergahlarda asfaltı yeniliyor. Yol kenarları ağaçlandırılırken, duvarlar Ankara’nın simgeleriyle donatılıyor. Güvenliği artırmak için refüjlere demir korkuluklar dikildi. Şehirdeki mevcut kameralara ek olarak, kritik 100 noktaya özel gözcü kameralar yerleştirildi. Zirve süresince 45 bin güvenlik görevlisi sahada olacak.

Trafik ve idari izin düzenlemesi
Valilik, zirve boyunca trafiğin kilitlenmemesi için bazı bölgeleri "Kırmızı Alan" ilan etti. Bu bölgelere yetkisiz giriş yapılamayacak. Ayrıca 28 Haziran ile 10 Temmuz arasında kent genelinde tüm gösteri ve yürüyüşler yasaklandı. Drone uçuşlarına da izin verilmiyor. 6-12 Temmuz tarihleri arasında ise Ankara’nın 9 merkez ilçesinde kamu personeli idari izinli sayılacak. Eğer bu ilçelerde çalışıyorsan veya o tarihlerde rotan bu güzergahlardaysa, trafiğin kilitlenebileceğini ve bazı yolların kapalı olacağını mutlaka dikkate al.





