Havadis | Ankara | Ankara NATO Zirvesi için alarm durumuna geçti

Ankara NATO Zirvesi için alarm durumuna geçti

Başkentte düzenlenecek zirve için 56 bin güvenlik personeli sahaya iniyor. Şehirde giriş çıkışlar ve trafik dahil birçok alanda yeni kurallar uygulanacak.

Başkentte düzenlenecek zirve için 56 bin güvenlik personeli sahaya iniyor. Şehirde giriş çıkışlar ve trafik dahil birçok alanda yeni kurallar uygulanacak.

Ankara NATO Zirvesi için alarm durumuna geçti
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Ankara, 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek NATO Zirvesi’ne hazırlanıyor. Devlet başkanlarını ve yabancı heyetleri ağırlayacak şehirde, güvenlik önlemleri 12 Temmuz’a kadar en üst seviyede tutulacak.

Güvenlik güçleri sahada hazır

Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı, toplam 56 bin personeli görevlendirdi. 49 bin polis ve 7 bin jandarma; asayişten terörle mücadeleye, özel harekat birimlerinden havacılık ekiplerine kadar koordineli çalışacak. Yabancı heyetlerin konakladığı bölgeler ve ulaşım noktaları, 6 bin KGYS kamerasıyla anbean izlenecek. Helikopter destekli denetimler ise havadan sürekli takip sağlayacak.

Trafik ve ulaşımda yeni düzenlemeler

Yetkililer, patlayıcı veya yanıcı madde taşıyan araçların şehre girişine izin vermeyecek. Havalimanları, YHT garı ve AŞTİ gibi kalabalık noktalarda güvenlik taramaları artırılacak. Ayrıca bazı bölgelerde motosiklet ve scooter kullanımı yasaklanırken, heyetlerin güzergahlarında trafik akışı için özel düzenlemeler yapılacak. Turizm polisleri ise yabancı konuklara rehberlik ederek sahada aktif rol alacak. Tüm görevli personel, şeffaflık adına yaka kamerasıyla denetim yapacak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız