Ankara, önümüzdeki ay ev sahipliği yapacağı büyük bir uluslararası buluşma için güvenlik ağlarını sıkılaştırdı. Şehirdeki huzur ortamını korumak ve olası riskleri sıfırlamak isteyen emniyet güçleri, geniş çaplı bir operasyonla sahada görev aldı.
Turkuaz operasyonu başladı
Emniyet ekipleri 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek 36. NATO Zirvesi öncesinde harekete geçti. Yenimahalle ve Keçiören ilçelerinde eş zamanlı yürütülen çalışmalara trafikten narkotiğe, özel harekatten motosikletli timlere kadar çok sayıda birim katıldı. Ankara İl Emniyet Müdürü Maksut Yüksek, uygulamaları bizzat yerinde inceleyerek ekiplerin çalışma disiplinini denetledi.
Vatandaşla yakın temas
Denetimler sırasında vatandaşlarla da bir araya gelen Yüksek, halkın sorunlarını dinleyerek fikir alışverişinde bulundu. "Başkentin huzuru Türkiye’nin huzurudur" mesajını veren Yüksek, zirve süresince ve sonrasında güvenlik önlemlerinin tavizsiz süreceğini belirtti. Bu uygulama, zirve boyunca başkentlilerin daha güvenli bir ortamda yaşaması için atılan ilk büyük adım olarak dikkat çekiyor.