Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, bir dizi temaslarda bulunmak üzere gittiği İngiltere'de Sıfır Atık Vakfı'nın düzenlediği bilgilendirme toplantısına katıldı. Bakan Bayraktar, Türkiye’nin çevre politikalarıyla enerji verimliliği arasındaki bağı Londra'daki sivil toplum kuruluşu temsilcilerine aktardı.

LONDRA TEMASLARININ DETAYLARI
Bakan Bayraktar, Londra Büyükelçiliği'nde Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Agırbaş ve bölgedeki STK temsilcileriyle bir araya geldi. Emine Erdoğan’ın himayelerinde yürütülen Sıfır Atık projesinin küresel bir marka haline geldiğini belirten Bayraktar, bu vizyonun enerji stratejileriyle nasıl bütünleştiğini anlattı. Görüşmede, karbon nötr ekonomi hedefi doğrultusunda yenilenebilir enerji ve nükleer enerji yatırımları öne çıktı.

TÜRKİYE'NİN ENERJİ HEDEFİ NE
Türkiye, enerji arz güvenliğini sağlamak için dışa bağımlılığı azaltmayı planlıyor. Bakan Bayraktar, yerli üretim hamlelerini bu hedefin merkezine koyduklarını vurguladı. Enerji verimliliğini sadece bir tasarruf yöntemi olarak değil, çevreci bir dönüşümün anahtarı olarak görüyorlar. Bu çalışmalar, Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda küresel enerji piyasalarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.