Ulaştırma Bakanlığı, bölgedeki gerginlik nedeniyle günlerdir yakından takip ettiği deniz trafiğinde yeni bir aşamaya geçti. Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Basra Körfezi'nde bekleyen Türk gemilerinin tahliye operasyonunun başarıyla tamamlandığını duyurdu.
TAHLİYE SÜRECİ NASIL İŞLEDİ
Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmeleri anlık olarak takip ettiklerini açıkladı. 26 Haziran itibarıyla bölgede bekleyen 15 Türk gemisi rotasını güvenli bölgelere çevirdi. Gemi personeli olan 99 vatandaşımızın tahliyesi sırasında herhangi bir sorun yaşanmadı. Bölgede ticari faaliyetlerine devam eden 3 Türk gemisi ise kendi kararlarıyla körfezde kalmaya devam ediyor.
BU GELİŞME NE ANLAMA GELİYOR
Bölgedeki gerilimin ticari yollara olan etkisini yakından izleyen hükümet, denizcilerin güvenliğini öncelik olarak belirledi. Şu an için Basra Körfezi'nden ayrılmak isteyen başka bir Türk gemisi bulunmuyor. Bakanlık, bölgedeki diğer gemilerin durumunu ve denizcilerimizin güvenliğini yakından takip etmeye devam edecek.