Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı’nda iş dünyasının geleceğine dair yeni yol haritasını açıkladı. Bakanlık bünyesinde bir araya gelen yetkililer, önümüzdeki dört yıl boyunca Türkiye'nin çalışma hayatında uygulanacak temel standartları belirlemek için çalışmalara başladı.

Yeni dönemde neler değişecek
Bakan Işıkhan, geçmiş 24 yılda mevzuat altyapısı ve denetim kapasitesi konusunda önemli adımlar attıklarını hatırlattı. Şimdi ise yeni çalışma modellerine uyum sağlayan, daha sürdürülebilir bir vizyon üzerinde durduklarını vurguladı. 2026-2030 dönemini kapsayan yeni politika belgesi; iş yerlerinde sadece fiziksel güvenliği değil, iş sağlığı kültürünün bizzat çalışan ve işveren tarafından içselleştirilmesini merkeze alıyor.

Seni nasıl etkileyecek
Bu çalışmalar, iş yerlerinde yaşanabilecek riskleri en aza indirmeyi ve çalışma ortamlarını daha sağlıklı hale getirmeyi amaçlıyor. Dört temel öncelik üzerine kurulan bu sistem; çalışma alanlarının iyileştirilmesinden kurumsal yapının güçlendirilmesine kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Toplantıdan çıkan sonuçlar, kısa süre içinde tüm sektörlerde uygulanacak standartların temelini oluşturacak. Önümüzdeki günlerde bu belgelerin detayları netleştikçe, iş yerlerinde alınacak önlemler ve denetim süreçleri daha görünür olacak.