Havadis | Ankara | Hürmüz Boğazı'nda Türk gemileri için güvenlik takibi

Hürmüz Boğazı'nda Türk gemileri için güvenlik takibi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’ndan geçen Türk gemilerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’ndan geçen Türk gemilerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Hürmüz Boğazı'nda Türk gemileri için güvenlik takibi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Ortadoğu'da tansiyon yükselirken, Hürmüz Boğazı üzerinden ticaret yapan Türk gemilerinin durumu merak konusu oldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki Türk sahipli gemilerin güvenli geçişleri hakkında güncel bilgileri paylaştı.

Geçişler nasıl yönetiliyor

Bakanlık, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki hareketliliği anlık takip ediyor. Bakan Uraloğlu, savaşın başladığı günden bu yana Türk sahipli 11 geminin bölgeden sorunsuz ayrıldığını açıkladı. Son olarak 21 Haziran sabahı iki gemi daha güvenli bir şekilde bölgeyi terk etti.

Peki bu durum bizi nasıl etkiler

Şu an bölgede 7 gemi bulunuyor ve bu gemilerde 177 vatandaşımız çalışıyor. Gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Bakanlık, hem gemilerin hem de çalışanların güvenliğini sağlamak için gerekli tüm tedbirleri aldıklarını belirtiyor. Bölgedeki gerilim devam ettikçe, Türk gemileri üzerindeki bu denetim ve iletişim trafiği de sürecek gibi görünüyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız