Türkiye, doğal gazda dışa bağımlılığını azaltmak için Karadeniz’deki enerji hamlelerini hızlandırdı. Sakarya Gaz Sahası’nda yürütülen çalışmalar, hem enerji güvenliğini sağlamayı hem de hanelerin yerli gaz kullanımını artırmayı hedefliyor. 30 Ağustos’ta dev bir platformun sahaya gönderilmesiyle birlikte, üretimde yeni bir döneme giriliyor.
Osman Gazi platformu sahaya çıkıyor
Sakarya Gaz Sahası’nda Faz-2 çalışmaları kapsamında üretimi artıracak olan Osman Gazi Yüzer Üretim Platformu, 30 Ağustos’ta yola çıkacak. Bu dev platformun devreye girmesiyle sahadaki günlük üretim kapasitesi 20 milyon metreküpe çıkacak. Şu an 9,5 milyon metreküp olan üretim, böylece iki katına yükselmiş olacak.
Evlere giren yerli gaz miktarı artıyor
Bugüne kadar 4 milyon hanenin doğal gaz ihtiyacını karşılayan yerli gaz, yeni yatırımlarla çok daha geniş kitlelere ulaşacak. Faz-2 çalışmaları tamamlandığında, yerli gazı kullanan hane sayısı 8 milyona çıkacak. 2028 yılı için planlanan Faz-3 çalışmaları ise bu sayıyı 16 milyonun üzerine taşımayı hedefliyor. Bu durum, Türkiye'nin enerji faturasına ve hane bütçelerine doğrudan katkı sağlayacak.