Türkiye'nin limanları bu yılın mayıs ayında deniz yoluyla gelen turistler açısından oldukça hareketli geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son dönemin en yüksek verilerine ulaştıklarını duyurdu.

KRUVAZİYER TRAFİĞİ ARTTI
Bakan Uraloğlu’nun paylaştığı verilere göre, sadece mayıs ayında limanlarımıza 169 kruvaziyer gemisi yanaştı. Bu gemilerle gelen yolcu sayısı ise 257 bin 897 kişiyi buldu. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla gemi trafiğinde yüzde 14,2, yolcu sayısında ise yüzde 10,8 oranında artış yaşandı. Ocak-mayıs dönemini kapsayan ilk beş aylık veriler de sektördeki büyümenin sürdüğünü gösteriyor.

KUŞADASI VE İSTANBUL BAŞI ÇEKİYOR
Liman bazlı değerlendirmelerde Kuşadası zirvedeki yerini korudu. Mayıs ayında 75 gemi ve 127 bini aşkın yolcuyu ağırlayan Kuşadası'nı, 31 gemi ve 59 bin yolcuyla İstanbul limanları takip etti. Bodrum ve İzmir Alsancak limanları da yoğunluk yaşayan diğer merkezler oldu. Bu artış, Türkiye'nin deniz turizmi gelirlerine doğrudan olumlu yansıyor. Yaz sezonunun ilerlemesiyle birlikte limanlardaki hareketliliğin daha da artması bekleniyor.

