Ankara’da toplu taşımanın yükünü hafifletmesi beklenen Dikimevi-Natoyolu hattında çalışmalar sürüyor. Şantiye alanına giden Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, mühendislerden güncel durumu dinledi ve projenin ilerleyişini yerinde kontrol etti.

Hattın ne zaman biteceği belli oldu
Projenin mevcut takvimine göre inşaatın 14 Ocak 2029 tarihinde tamamlanması planlanıyor. Ancak Başkan Yavaş, basın mensuplarının soruları üzerine süreci hızlandırmak istediklerini belirtti. Yavaş, çalışmaları seçim döneminden önce bitirmeyi hedeflediklerini ifade etti. Şu an 8 istasyonun 5’inde inşaat faaliyetleri aktif şekilde devam ediyor.

Yeni metro projeleri yolda
Yavaş, sadece Mamak hattına odaklanmadıklarını da ekledi. Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca hatları için ihale hazırlıkları tamamlanmak üzere. Ayrıca Dikmen metrosunun yatırım programına alınması için de girişimler sürüyor. Yavaş, bakanlık tarafından yapılan metro borçlarının belediye bütçesinden kesildiğini hatırlatarak, geçmiş borçları 6 yılda temizlediklerini vurguladı. Bu yeni hatlar devreye girdiğinde, Ankara trafiğinde özellikle batı aksında ciddi bir rahatlama bekleniyor.

