Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2025-2026 eğitim öğretim yılının kapanışı vesilesiyle öğrencilere, öğretmenlere ve velilere seslendi. Eğitimde yeni dönem hazırlıklarının sürdüğünü belirten Tekin, geride kalan yılın değerlendirmesini yaptı.
Eğitimde yeni dönem hedefleri
Bakan Tekin, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" uygulamalarında ikinci yılın geride kaldığını hatırlattı. Sahadan gelen geri bildirimleri yakından takip ettiklerini belirten Tekin, eğitim sistemini canlı ve dinamik bir yapıda tuttuklarını ifade etti. Bakan, öğretmen ve velilerden gelen görüşler doğrultusunda eğitim politikalarını güncelleyerek geliştirmeye devam edeceklerini vurguladı.
Yaz tatili için öneriler
Öğrencilere ekran başında vakit geçirmek yerine üretken olmaları çağrısında bulunan Bakan Tekin, yaz dönemini bir fırsata dönüştürmelerini istedi. Öğrencilere kitap okumayı ihmal etmemelerini, günlük tutmalarını ve yeni dijital beceriler kazanmalarını tavsiye etti. Ayrıca meslek liseleri bünyesinde zanaat atölyeleri, halk eğitim merkezlerinde ise çeşitli kursların yaz boyu hizmet vereceğini hatırlattı. Güvenli öğrenme ortamlarını önemsediklerini belirten Tekin, eğitim kurumlarındaki güvenlik tedbirlerini daha da güçlendirdiklerini söyledi.