2025-2026 eğitim-öğretim yılı sona erdi. Öğrenciler ve öğretmenler yaz tatiline başlarken, Eğitim-Bir-Sen eğitim sistemindeki aksaklıkların giderilmesi için hükümete çağrıda bulundu. Sendika, önümüzdeki dönemin daha verimli geçmesi için yaz aylarının iyi değerlendirilmesi gerektiğini savunuyor.
Okullardaki şiddet ve çalışma şartları
Sendika, geride kalan yılı okullarda artan şiddet olaylarıyla hatırlıyor. Eğitim ortamının güvenli hale getirilmesinin artık ertelenemez bir görev olduğunu vurguluyor. Ayrıca öğretmenlerin özlük haklarının iyileştirilmesi, ek ders ücretlerinin artırılması ve ücretli öğretmenlik sistemine son verilmesi gibi temel beklentiler masada bekliyor.
Yeni dönem için beklentiler
Eğitim-Bir-Sen, sık değişen mevzuatın verimi düşürdüğüne dikkat çekiyor. Sistemde istikrar istiyorlar. Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin durumunun düzeltilmesi ve rehberlik hizmetlerinin güçlendirilmesi gibi talepler, yeni eğitim yılı öncesinde sistemin merkezinde yer alıyor. Eğitimciler, bu tatil sürecini sadece bir dinlenme değil, sistemdeki hataları ayıklama dönemi olarak görüyor.