Sosyal medyada son günlerde radar sistemlerinin özel şirketlere devredileceğine dair söylentiler dolaşıyordu. Sürücüleri tedirgin eden bu iddialar üzerine İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi konuya dair net bir yanıt verdi.
YETKİ SADECE KAMU GÖREVLİSİNDE
Trafik cezası düzenleme yetkisi kanunla belirlenmiş durumda. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, bu görevi sadece emniyet, jandarma ve bakanlığın yetkilendirdiği personele veriyor. Yani senin yediğin cezayı bir şirketin değil, her zaman devletin görevlendirdiği bir memurun onaylaması gerekiyor.
SİSTEMLER SADECE GÖRÜNTÜ ALIYOR
Şehirlerde gördüğün EDS veya KGYS gibi sistemler sadece kural ihlalini tespit eden birer teknolojik altyapıdan ibaret. Bu kameralar sadece fotoğraf ve görüntü kaydeder. Gelen verileri inceleyip cezai işleme dönüştürme süreci tamamen resmi görevlilerin kontrolünde yürüyor. Önümüzdeki günlerde bu tür manipülatif paylaşımların artabileceğini unutma, resmi olmayan bilgilere itibar etme.