Havadis | Ankara | Restoran ve oteller için atık toplama sisteminde teşvik dönemi başlıyor

Restoran ve oteller için atık toplama sisteminde teşvik dönemi başlıyor

Otel, restoran ve kafeler artık topladıkları her içecek ambalajı için ödeme alacak. 1 Temmuz’da geçilecek yeni sistemle geri dönüşüm hızlanacak.

Otel, restoran ve kafeler artık topladıkları her içecek ambalajı için ödeme alacak. 1 Temmuz’da geçilecek yeni sistemle geri dönüşüm hızlanacak.

Restoran ve oteller için atık toplama sisteminde teşvik dönemi başlıyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Türkiye, içecek ambalajlarını çöpe atmak yerine ekonomiye geri kazandırmak için yeni bir döneme hazırlanıyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, otel, restoran ve kafe gibi işletmeleri sisteme dahil ederek büyük bir dönüşüm başlatıyor.

Restoran ve oteller için atık toplama sisteminde teşvik dönemi başlıyor

Sistem nasıl işleyecek

1 Temmuz'da başlayacak olan Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) sistemi, oteller ve restoranları geri dönüşümün merkezine koyuyor. İşletmeler, bünyelerinde tükettikleri DOA logolu ambalajları biriktirip kayıtlı saha operatörlerine teslim edecek. Bu süreci başlatmak için işletmelerin Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıtlarını yaptırmaları ve çalışacakları operatörü seçmeleri gerekiyor.

Restoran ve oteller için atık toplama sisteminde teşvik dönemi başlıyor

Hem çevreye hem cebinize katkı

Sistemin en dikkat çekici yanı ise ekonomik teşvik. İşletmeler, sisteme kazandırdıkları her bir ambalaj için 0,20 TL ödeme alacak. Bu uygulama sayesinde sadece çevreyi korumakla kalmayacak, aynı zamanda işletmelerin atık yönetiminden doğrudan gelir elde etmesi sağlanacak. Hedef ise hammadde ithalatını yüzde 40 oranında azaltarak Türkiye ekonomisine yıllık 30 milyar liralık bir katma değer yaratmak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız