Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Türkiye'nin teknolojik bağımsızlığını artırmak için yeni bir iş birliğine imza attı. İki kurum, kuantum teknolojilerinde uzman yetiştirmek ve savunma projelerini güçlendirmek amacıyla kapsamlı bir protokol hazırladı.

Kuantum teknolojileri
Kuantum dünyası artık sadece laboratuvarlarla sınırlı değil. Kriptolojiden navigasyon sistemlerine, hassas algılayıcılardan yeni nesil bilgisayarlara kadar savunmanın geleceğini bu teknoloji belirliyor. Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, bu alanı "egemenlik meselesi" olarak tanımlıyor. Türkiye, dışa bağımlı kalmamak için kendi kuantum ekosistemini kurmayı hedefliyor. Bu protokol; üniversite, sanayi ve kamu arasındaki bağı güçlendirerek projelerin sahaya inmesini sağlayacak.

Gençler için yeni fırsatlar yolda
Peki bu durum seni nasıl etkiler? YÖK Başkanı Erol Özvar, lisans seviyesinde yeni kuantum programlarının açılacağını duyurdu. Fizik bölümleri bu yeni hedeflere göre güncelleniyor. Gelecekte savunma sanayiinde çalışmak isteyen öğrenciler; burslar, staj imkanları ve özel araştırma projeleriyle desteklenecek. 11 üniversitenin dahil olduğu bu süreç, Türkiye'nin teknoloji üreten bir ülke olma yolundaki en büyük adımlarından biri. Şimdi gözler, bu iş birliğinin ilk somut projelerinin ne zaman açıklanacağına çevrildi.
