Havadis | Ankara | Savunma sanayiinde kuantum dönemi başlıyor

Savunma sanayiinde kuantum dönemi başlıyor

Savunma Sanayii Başkanlığı ve YÖK, kuantum teknolojileri için güç birliği yaptı. 11 üniversiteyle yerli teknolojiler geliştirilecek.

Savunma Sanayii Başkanlığı ve YÖK, kuantum teknolojileri için güç birliği yaptı. 11 üniversiteyle yerli teknolojiler geliştirilecek.

Savunma sanayiinde kuantum dönemi başlıyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Türkiye'nin teknolojik bağımsızlığını artırmak için yeni bir iş birliğine imza attı. İki kurum, kuantum teknolojilerinde uzman yetiştirmek ve savunma projelerini güçlendirmek amacıyla kapsamlı bir protokol hazırladı.

Savunma sanayiinde kuantum dönemi başlıyor

Kuantum teknolojileri

Kuantum dünyası artık sadece laboratuvarlarla sınırlı değil. Kriptolojiden navigasyon sistemlerine, hassas algılayıcılardan yeni nesil bilgisayarlara kadar savunmanın geleceğini bu teknoloji belirliyor. Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, bu alanı "egemenlik meselesi" olarak tanımlıyor. Türkiye, dışa bağımlı kalmamak için kendi kuantum ekosistemini kurmayı hedefliyor. Bu protokol; üniversite, sanayi ve kamu arasındaki bağı güçlendirerek projelerin sahaya inmesini sağlayacak.

Savunma sanayiinde kuantum dönemi başlıyor

Gençler için yeni fırsatlar yolda

Peki bu durum seni nasıl etkiler? YÖK Başkanı Erol Özvar, lisans seviyesinde yeni kuantum programlarının açılacağını duyurdu. Fizik bölümleri bu yeni hedeflere göre güncelleniyor. Gelecekte savunma sanayiinde çalışmak isteyen öğrenciler; burslar, staj imkanları ve özel araştırma projeleriyle desteklenecek. 11 üniversitenin dahil olduğu bu süreç, Türkiye'nin teknoloji üreten bir ülke olma yolundaki en büyük adımlarından biri. Şimdi gözler, bu iş birliğinin ilk somut projelerinin ne zaman açıklanacağına çevrildi.

Savunma sanayiinde kuantum dönemi başlıyor

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız