Havadis | Ankara | Tarlada ilaç dönemi değişiyor 1 Temmuz’da başlıyor

Tarlada ilaç dönemi değişiyor 1 Temmuz’da başlıyor

Tarım Bakanlığı bitki koruma ürünlerinde B reçete sistemine geçiyor. Artık her zirai ilaç takipli ve kontrollü kullanılacak.

Tarım Bakanlığı bitki koruma ürünlerinde B reçete sistemine geçiyor. Artık her zirai ilaç takipli ve kontrollü kullanılacak.

Tarlada ilaç dönemi değişiyor 1 Temmuz’da başlıyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Tarım ve Orman Bakanlığı, tarımsal üretimde kullanılan zirai ilaçların denetimini sıkılaştırıyor. Bugüne kadar rastgele yapılan ilaçlamaların önüne geçmek için geliştirilen "B Reçete" sistemi, tarladan sofraya güvenli gıda hedefiyle devreye giriyor.

İlaç kullanımında yeni dönem

Bakan İbrahim Yumaklı, 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde B reçete sisteminin zorunlu olacağını duyurdu. Artık üreticiler, sadece kayıtlı oldukları tarım alanları için ve uzmanlar tarafından önerilen doz kadar ilaç satın alabilecek. Bu sayede hatalı veya gereğinden fazla ilaç kullanımının yarattığı çevre ve insan sağlığı riskleri minimize edilecek.

Peki bu seni nasıl etkiler?
Daha önce bazı bölgelerde pilot olarak denenen bu sistem, tükettiğin gıdalardaki kalıntı riskini düşürmeyi amaçlıyor. Tarlada hangi ilacın, ne kadar dozla ve hangi ürün için kullanıldığı artık dijital ortamda kayıt altına alınıyor. Bu uygulama, rastgele ilaç kullanımını bitirerek daha sağlıklı ve izlenebilir bir gıda zinciri oluşturmayı hedefliyor.

Bundan sonra ne olacak?
Bakanlık, sistemin işleyişine karşı çıkabilecek veya dezenformasyon yapabilecek kesimlere karşı kararlı olduklarını vurguladı. 1 Temmuz’dan itibaren Türkiye genelindeki tüm il müdürlükleri süreci yakından takip edecek. Sistemin pratikteki aksaklıkları ise anlık müdahalelerle çözülecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız