Türkiye lojistik ağında yeni bir döneme hazırlanıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TÜRASAŞ tarafından geliştirilen TIR dorsesi taşıma vagonunun prototip üretiminin bittiğini açıkladı. Bu sistemle kara yolundaki yükler, demir yoluna entegre edilecek.

Yeni vagonlar ne işe yarayacak
Bu vagonlar, TIR dorselerini doğrudan rayların üzerine yüklemenizi sağlıyor. Böylece ağır yükler uzun mesafeleri demir yoluyla daha ekonomik ve çevreci bir şekilde kat edecek. Son teslimat noktalarında ise TIR'lar devreye girerek esnekliği koruyacak. Bakanlık, 2026 yılına kadar 100 adet vagon üretmeyi planlıyor.

Sektörde taşlar yerinden oynuyor
Bu sistem, intermodal taşımacılık yani çoklu taşıma modelini güçlendiriyor. Kara yolu ve demir yolunun uyumlu çalışması, lojistik maliyetlerini aşağı çekmeyi hedefliyor. Test süreçleri tamamlandıktan sonra vagonlar raylardaki yerini alacak. Böylece hem trafik yoğunluğu azalacak hem de lojistik süreçleri hız kazanacak.
