2021 yılında kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını verdi. Gebze’deki yerleşkede düzenlenen tören, öğrencilerin gurur dolu yürüyüşüyle başladı. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, okulun sadece akademik bir kurum değil, Türkiye’nin teknolojik geleceğini şekillendirecek yeni bir ekol olduğunu belirtti.

Gençlerin bilim olimpiyatlarındaki başarılarıyla dikkat çektiği okulda, mezuniyet coşkusu yaşandı. Okul birincisi Elif Berra Demir, mezuniyet kütüğüne ismini çakarken başarısını babasına adadı. Törende, Bakan Kacır’ın okulun kuruluş sürecindeki katkıları için hazırlanan sürpriz video katılımcılara izletildi.

Bilim ve teknolojide yeni dönem
Bakan Kacır, Türkiye’nin savunma sanayinden uzay teknolojilerine kadar attığı adımlarda TÜBİTAK’ın rolüne dikkat çekti. KAAN, TÜRKSAT 6A ve İMECE gibi projelerin bu vizyonun ürünü olduğunu söyleyen Bakan, mezun olan gençlerin bu kritik projeleri ileriye taşıyacağına inandığını ifade etti.

Mezunlar için sırada ne var
İlk mezunlarını veren lise, bilim dünyasına yeni araştırmacılar kazandırmayı hedefliyor. Eğitimlerini tamamlayan bu gençlerin, üniversite hayatlarında hangi teknolojik alanlara yöneleceği ve Türkiye’nin yerli üretim kapasitesine nasıl katkı sunacakları merak konusu.

