Havadis | Ankara | Türk gemileri Hürmüz Boğazı’ndan güvenle ayrılıyor

Türk gemileri Hürmüz Boğazı’ndan güvenle ayrılıyor

Yasa Moon ve Nejat isimli iki Türk gemisi Hürmüz Boğazı'ndan çıkış yaptı. Bakanlık bölgedeki 7 gemiyi ve 177 personeli anlık olarak takip ediyor.

Yasa Moon ve Nejat isimli iki Türk gemisi Hürmüz Boğazı'ndan çıkış yaptı. Bakanlık bölgedeki 7 gemiyi ve 177 personeli anlık olarak takip ediyor.

Türk gemileri Hürmüz Boğazı’ndan güvenle ayrılıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bölgedeki gerilim sürerken deniz ticareti üzerindeki riskler de yakından takip ediliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin güvenliğini sağlamak için koordinasyonlu bir çalışma yürütüyor.

Güvenli geçiş sağlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yasa Moon ve Nejat isimli gemilerin 21 Haziran sabahı Hürmüz Boğazı'ndan güvenli bir şekilde ayrıldığını duyurdu. Savaşın başlamasından bu yana toplam 11 Türk sahipli gemi bu kritik bölgeden sorunsuz şekilde geçiş yaptı. Bakanlık, gemi işletmecileriyle sürekli temas halinde kalarak operasyonları yönetiyor.

Körfezde bekleyiş sürüyor

Şu an Basra Körfezi'nde Türk sahipli 7 gemi bulunuyor. Bu gemilerde 177 Türk personeli görev yapıyor. Gemilerden 5 tanesi çıkış yapmak için talepte bulunurken, iki enerji gemisi henüz bölgeden ayrılmayı planlamıyor. Bakanlık, bölgedeki tüm gemileri ve personeli anlık verilerle izlemeye devam ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız