Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Latin Amerika ülkelerinin büyükelçileriyle bir araya gelerek bölgeyle olan ticari ilişkilerin unu değerlendirdi. Türkiye’nin bu coğrafyaya yönelik açılım politikası, yıllar içinde somut sonuçlar vermeye başladı.
Ticari verilerdeki büyük değişim
İki bölge arasındaki ticaret hacmi 2000 yılında sadece 920 milyon dolar seviyesindeydi. Bakan Bolat, 25 yıllık süreçte bu rakamın 18 kat büyüyerek 16,4 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Bu yılın ilk 5 ayında ise ticaret hacmi geçen yıla göre yüzde 15,7 oranında artış gösterdi. Türkiye bölgeye demir-çelik, otomotiv ve mücevherat satarken; Latin Amerika'dan kahve, soya fasulyesi ve maden ürünleri alıyor.
Yeni iş birliği alanları
Bakan Bolat, sadece mal ticaretinin değil, hizmet ve yatırım alanlarının da geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Türk müteahhitlik firmalarının bölgedeki projelerinin henüz potansiyeli yansıtmadığını belirten Bolat, dizi film ihracatının da bölgeyle olan kültürel bağları güçlendirdiğini ifade etti. Özellikle ortak yapımlar ve enerji yatırımları, önümüzdeki dönemde iki tarafın da ajandasında öncelikli başlıklar arasında yer alacak.