Havadis | Antalya | Alanya'da atık yağ toplama seferberliği sonuç verdi

Alanya'da atık yağ toplama seferberliği sonuç verdi

Alanya Belediyesi, üç ayda 572 litre atık yağı geri dönüşüme kazandırdı. Kampanya sayesinde hem çevre korundu hem de vatandaş ödüllendirildi.

Alanya Belediyesi, üç ayda 572 litre atık yağı geri dönüşüme kazandırdı. Kampanya sayesinde hem çevre korundu hem de vatandaş ödüllendirildi.

Alanya'da atık yağ toplama seferberliği sonuç verdi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Alanya’da evlerde kullanılan bitkisel atık yağlar, çevreye zarar vermek yerine ekonomiye geri kazandırılıyor. Belediye ekiplerinin başlattığı geri dönüşüm projesi, vatandaşların yoğun ilgisiyle kısa sürede hedefine ulaştı.

Atık yağlar ödül getirdi

Şubat ve Mayıs ayları arasında düzenlenen kampanyaya 51 çevreci vatandaş destek verdi. Toplanan 572 litre atık yağ, lisanslı firmalara teslim edilerek geri dönüşüm sürecine girdi. Belediye, sürece katılan vatandaşları teşvik etmek amacıyla her 5 litre yağ getirene 1 litre yeni bitkisel yağ hediye etti. Geçen yılın aynı dönemine göre toplanan yağ miktarındaki 2,5 katlık artış, bölgedeki çevre bilincinin yükseldiğini gösteriyor.

Suyu koruma zamanı

Lavaboya dökülen sadece 1 litre atık yağ, tam 1 milyon litre içme suyunu kirletebiliyor. Bu yağlar su kanallarını tıkadığı gibi, su altındaki canlı yaşamını da ciddi şekilde tehdit ediyor. Alanya Belediyesi, çevre kirliliğini önlemek adına atık yönetimi çalışmalarına ve eğitim faaliyetlerine hız kesmeden devam etmeyi planlıyor. Vatandaşların bu duyarlılığı, şehrin ekolojik dengesini korumak için kritik bir rol oynuyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız