Antalya, son yıllarda artan orman yangınları ve sel felaketleriyle iklim değişikliğinin etkilerini yakından hissetmeye başladı. Yerel yönetimler, bu tehditlere karşı bilimsel temelli bir eylem planı oluşturmak için Avrupa Birliği destekli CLIMAAX-MUHIR Projesi kapsamında harekete geçti.
Sıcaklık artışı risk altında
Uzmanlar, son 25 yılda Antalya’da sıcaklığın yaklaşık 0,75 derece arttığına dikkat çekiyor. Hiçbir önlem alınmadığı takdirde 2040 yılına kadar küresel ısınmanın etkilerinin çok daha ağır hissedileceği öngörülüyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi, bu projeyle 19 ilçede detaylı risk analizleri yaparak Türkiye'nin ilk kentsel ısı adası eylem planını hazırlıyor.
Gelecek nesiller için strateji
Belediye yetkilileri, 2022 yılında kurulan İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Daire Başkanlığı ile somut adımlar atıyor. Kentin 2085 yılına kadar olan projeksiyonlarını çıkaran uzmanlar, Birleşmiş Milletler'in "50 derecede 50 şehir" girişimi kapsamında Antalya'yı en üst düzey taahhüt veren 15 şehirden biri konumuna taşıdı. Çalıştayda ele alınan bu planlar, önümüzdeki dönemde şehrin yapılaşmasından tarım alanlarına kadar birçok noktada yeni kuralların habercisi olacak.