Yaz ayları geldiğinde Antalya’nın o bilindik yakıcı yüzü bir kez daha kendini gösterdi. Şehirde hava sıcaklıkları rekor seviyelere çıkarken, nemle birleşen hava dışarıda olmayı neredeyse imkansız hale getiriyor.
Sıcaklık neden bu kadar etkili
Meteoroloji verilerine göre termometreler 41 dereceyi gösterse de nem oranı yüzde 50 seviyelerinde seyrediyor. Bu da vücudun serinleme çabasını boşa çıkarıyor ve hissedilen sıcaklığı 45 dereceye taşıyor. Güneş altında uzun süre kalmak sağlık açısından ciddi riskler barındırıyor.
Deniz kenarı tek kaçış noktası
Sıcaklıktan bunalan yerli ve yabancı turistler Konyaaltı Sahili’ne akın etti. Deniz suyu sıcaklığı 29 dereceye ulaştı ancak insanlar yine de denize girmeyi tercih ediyor. Sıcaktan kaçamayanlar ise yanlarında getirdikleri sandalyelerle ağaç altı gölgelik alanlarda nefes almaya çalışıyor. Önümüzdeki günlerde bu hava dalgasının ne kadar süreceği merak konusu.