Havadis | Antalya | Antalya sahillerinde sigara içenlere ceza dönemi başlıyor

Antalya sahillerinde sigara içenlere ceza dönemi başlıyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi, bazı plajlarda sigara içmeyi yasakladı. Kurallara uymayanlara idari para cezası kesilecek.

Antalya Büyükşehir Belediyesi, bazı plajlarda sigara içmeyi yasakladı. Kurallara uymayanlara idari para cezası kesilecek.

Antalya sahillerinde sigara içenlere ceza dönemi başlıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Antalya’nın dünyaca ünlü Konyaaltı Sahili’nde yeni bir dönem başlıyor. Büyükşehir Belediyesi, çevre kirliliğini azaltmak ve ziyaretçilere daha sağlıklı bir ortam sunmak adına sahilin bazı noktalarında sigara içilmesini yasakladı.

Yasak nereleri kapsıyor

Uygulama, Beach Park Varyant, Boğaçayı ve Liman Mahallesi’nde bulunan belediyeye ait plajlarda geçerli. Bu bölgeler, ailelerin ve çocukların yoğun olduğu alanlar olduğu için "dumansız bölge" ilan edildi. Zabıta ekipleri, hafta sonu sahile inen vatandaşları kurallar hakkında tek tek bilgilendirdi.

Neden şimdi ve ne değişecek

Özellikle kumsala atılan sigara izmaritleri hem denizi kirletiyor hem de temizlik çalışmalarını zorlaştırıyor. Belediye, bu kararla hem çevre kirliliğinin önüne geçmeyi hem de pasif içiciliğin önüne set çekmeyi hedefliyor. Uyarılara rağmen plajda sigara içmeye devam edenlere Kabahatler Kanunu kapsamında idari para cezası uygulanacak. Denetimler yaz boyunca aralıksız sürecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız