Antalya’da yazın gelmesiyle birlikte artan sıcaklıklar, sivrisinek ve benzeri haşerelerin üreme hızını da beraberinde getiriyor. Şehrin yaşam kalitesini korumak isteyen yerel yönetimler, larva ve uçkun oluşumunu engellemek için yıl boyu süren mücadelesini bu dönemde daha da yoğunlaştırdı.
SAHADA HUMMALI ÇALIŞMA
Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü ekipleri, tam 1700 kişilik bir kadroyla görev yapıyor. Ekipler; rögarlar, fosseptikler, dere yatakları ve sulak alanlar gibi haşerelerin üreme merkezi olan noktalara odaklanıyor. Bilimsel yöntemlerle yapılan ilaçlamalar, sadece merkezde değil 19 ilçenin tamamında aksatılmadan uygulanıyor.
TURİZM BÖLGELERİNE ÖZEL İLGİ
İlaçlama faaliyetleri yalnızca yerleşim yerlerini kapsamıyor. Özellikle Side Antik Kenti gibi yoğun turist çeken bölgelerde de özel ekipler çalışıyor. Belediye, yılın 365 günü sürdürdüğü bu işlemlerle hem çevreyi korumayı hem de vatandaşların yaz aylarını rahat geçirmesini hedefliyor. Sıcaklıklar arttıkça ilaçlama sıklığı ve dozajı da bölgedeki risk durumuna göre optimize ediliyor.