Havadis | Antalya | Sivil toplum kuruluşları için yeni dönem başlıyor

Sivil toplum kuruluşları için yeni dönem başlıyor

Antalya’daki dernekler finansal kaynaklarını çeşitlendirmeyi öğreniyor. Eğitimler STK’ların gelecekte daha güçlü ayakta kalmasını hedefliyor.

Antalya’daki dernekler finansal kaynaklarını çeşitlendirmeyi öğreniyor. Eğitimler STK’ların gelecekte daha güçlü ayakta kalmasını hedefliyor.

Sivil toplum kuruluşları için yeni dönem başlıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Antalya Muratpaşa Belediyesi bünyesindeki ASSİM, sivil toplumun profesyonelleşmesi için yeni bir adım attı. İçişleri Bakanlığı ile yapılan iş birliği sayesinde dernek ve vakıf temsilcileri sürdürülebilir gelir modelleri üzerine eğitim aldı.

Neden eğitim düzenleniyor

Birçok sivil toplum kuruluşu sadece bağışlara veya üye aidatlarına bağlı kaldığı için ekonomik darboğaza giriyor. Bu eğitim, derneklerin kendi ayakları üzerinde durabilmesini ve projelerine finansman yaratabilmesini amaçlıyor. Kısacası derneklerin "para arayan" değil, "kaynak yöneten" yapılara dönüşmesi hedefleniyor.

Bu eğitim senin için ne anlama geliyor:
Eğer bir dernekte gönüllüysen veya bir sivil toplum projesinin parçasıysan, artık sadece iyi niyetle çalışmak yetmiyor. Hibeler, dijital platformlar ve sosyal girişimcilik modelleri sayesinde projelerinin ömrünü uzatabilirsin. Eğitim, gönüllülük deneyiminin iş dünyasında nasıl bir profesyonel referansa dönüşebileceğini de gösteriyor.

Sırada ne var

Türkiye genelinde 10 ilde uygulanan bu programın yaygınlaşması bekleniyor. Eğitim alan derneklerin önümüzdeki aylarda yerel projelerinde daha modern ve verimli yöntemler kullanıp kullanmayacağını ise zaman gösterecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız