Arkeoloji dünyasının tozlu rafları ve doğanın gizli köşeleri, Kuşadası’nda sıra dışı bir sergide bir araya geldi. Emekli arkeolog Songül Erbay, meslek hayatı boyunca yürüttüğü kazılarda ve doğa yürüyüşlerinde biriktirdiği malzemeleri sanat eserlerine dönüştürdü.
ARKEOLOJİNİN İZLERİ SANATA DÖNÜŞTÜ
Songül Erbay, çeyrek asırlık meslek yaşamı boyunca Türkiye’nin farklı noktalarında toprağı kazdı. Ancak o, sadece tarihi eserlerin peşine düşmedi. Doğa yürüyüşlerinde bulduğu her bir parçayı sabırla sakladı. Yıllar süren bu birikim, bugün "Doğadan Tabloya Dönüşenler: Doğa ve Arkeoloji" adıyla İbramaki Sanat Galerisi’nde sergileniyor. Erbay, eserlerinin sadece birer tablo değil, aynı zamanda 25 yıllık bir hayat hikâyesi olduğunu vurguluyor.
SERGİYİ ZİYARET ETMEK İÇİN SON GÜNLER
Erbay, bu serginin hayata geçmesinde Kuşadası Belediyesi’nin desteğinin büyük olduğunu söylüyor. Sanatçı, doğanın sessiz tanıklarını sanatseverlerle buluşturmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade ediyor. Eğer sen de arkeoloji ile doğanın estetik buluşmasına tanıklık etmek istersen, 26 Haziran Cuma gününe kadar galeriyi ziyaret edebilirsin.