Aydın'ın Köşk ilçesinde üreticiler, tarlalarındaki verimi artırmak ve karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmak için ilçe müdürlüğü ekipleriyle bir araya geldi. Cumayanı Mahallesi’ndeki buluşmada, bölgenin en önemli geçim kaynakları olan incir ve kestane üretimi mercek altına alındı.
Tarlada neler konuşuldu
İlçe Müdürü Selahattin Serdar Aykut ve beraberindeki ziraat mühendisleri, özellikle incir ve kestanede görülen hastalıklarla nasıl mücadele edileceğini uygulamalı anlattı. Hayvancılıkla uğraşan üreticiler için ise şap aşısı, buzağı ölümlerinin önlenmesi ve B-reçete sistemi gibi hayati konular detaylandırıldı. Anız yakmanın toprağa verdiği zarar da toplantının ana gündem maddelerinden biriydi.
Bundan sonra ne olacak
Bakanlığın yeni destekleme modellerinden faydalanmak isteyen çiftçiler, süreçle ilgili merak ettikleri tüm soruları uzmanlara yöneltti. Köşk İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, benzer üretici buluşmalarını önümüzdeki günlerde farklı mahallelerde sürdürmeyi planlıyor. Tarımsal üretimde karşılaşılan teknik engelleri aşmak isteyen çiftçiler, bu toplantıları bir fırsat olarak görüyor.