Kuşadası Belediyesi, ileri yaş grubundaki vatandaşların hayat kalitesini artırmak için yeni bir adım attı. İkinci Bahar Merkezi’nde bir araya gelen 60 yaş üstü sakinler, hem sağlık taramasından geçti hem de beslenme uzmanından tüyolar aldı.
Beslenme alışkanlıkları değişiyor
Uzman Diyetisyen Aysen Arıcan, yaş ilerledikçe vücudun ihtiyaç duyduğu gıdaların farklılaştığına dikkat çekti. Katılımcılar etkinlik öncesinde boy ve kilo ölçümlerini yaptırarak kendi sağlık durumlarını görme fırsatı buldu. Uzmanlar, basit ama etkili beslenme alışkanlıklarıyla kronik rahatsızlıkların nasıl kontrol altına alınabileceğini tek tek sıraladı.
Sırada başka etkinlikler var
Başkan Ömer Günel döneminde hizmete giren merkez, sosyal etkinliklerle yaşlıların yalnızlaşmasını engellemeyi hedefliyor. Katılımcılar aldıkları bilgilerin günlük mutfak alışkanlıklarını değiştireceğini söylerken, belediyenin bu tür farkındalık çalışmalarını sürdürmesini istedi. İkinci Bahar Merkezi'nin önümüzdeki aylarda farklı sağlık başlıklarında yeni eğitimler düzenlemesi bekleniyor.