Havadis | Bartın | Bartın'da çocuklar için dijital detoks günü

Bartın'da çocuklar için dijital detoks günü

Bartın Valisi Nurtaç Arslan, meydanda kurulan stantları gezerek öğrencileri dijital bağımlılığa karşı uyardı. Vali çocuklarla sinema tırında film izledi.

Bartın Valisi Nurtaç Arslan, meydanda kurulan stantları gezerek öğrencileri dijital bağımlılığa karşı uyardı. Vali çocuklarla sinema tırında film izledi.

Bartın'da çocuklar için dijital detoks günü
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bartın Valiliği, "Güçlü Bağlar Sağlıklı Yarınlar" projesi kapsamında Cumhuriyet Meydanı'nı bir eğitim alanına dönüştürdü. Gün boyu süren etkinlikte çocuklar hem eğlendi hem de bağımlılıkla mücadele konusunda bilinçlendi. Emniyetten jandarmaya, Yeşilay'dan çeşitli müdürlüklere kadar pek çok kurum alanda stant açarak çocuklara rehberlik etti.

Meydandaki etkinlikler neyi amaçlıyor

Vali Nurtaç Arslan, stantları tek tek gezerek öğrencilerle yakından ilgilendi. Özellikle TRT sinema tırına girerek çocuklarla birlikte çizgi film izleyen Vali Arslan, etkinliklerin ana odağının dijital dünya olduğunu vurguladı. Çocuklara sadece internetin eğlenceli tarafını değil, yanlış kullanımın doğurabileceği dolandırıcılık ve bağımlılık risklerini de anlattı.

Bundan sonra ne beklemeliyiz

Eğitim yılı boyunca süren bu proje, çocuklarda teknoloji kullanımı konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor. Yarışmalarda dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesiyle kapanan etkinlik, ailelerin de internet güvenliği konusunda daha dikkatli olmaları gerektiğini hatırlatıyor. Narkotik köpeği Sis'in de çocuklardan büyük ilgi gördüğü gün, yerel çapta bağımlılıkla mücadelenin daha çok sahada yapılacağını gösterdi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız