Bartın Valiliği, "Güçlü Bağlar Sağlıklı Yarınlar" projesi kapsamında Cumhuriyet Meydanı'nı bir eğitim alanına dönüştürdü. Gün boyu süren etkinlikte çocuklar hem eğlendi hem de bağımlılıkla mücadele konusunda bilinçlendi. Emniyetten jandarmaya, Yeşilay'dan çeşitli müdürlüklere kadar pek çok kurum alanda stant açarak çocuklara rehberlik etti.
Meydandaki etkinlikler neyi amaçlıyor
Vali Nurtaç Arslan, stantları tek tek gezerek öğrencilerle yakından ilgilendi. Özellikle TRT sinema tırına girerek çocuklarla birlikte çizgi film izleyen Vali Arslan, etkinliklerin ana odağının dijital dünya olduğunu vurguladı. Çocuklara sadece internetin eğlenceli tarafını değil, yanlış kullanımın doğurabileceği dolandırıcılık ve bağımlılık risklerini de anlattı.
Bundan sonra ne beklemeliyiz
Eğitim yılı boyunca süren bu proje, çocuklarda teknoloji kullanımı konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor. Yarışmalarda dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesiyle kapanan etkinlik, ailelerin de internet güvenliği konusunda daha dikkatli olmaları gerektiğini hatırlatıyor. Narkotik köpeği Sis'in de çocuklardan büyük ilgi gördüğü gün, yerel çapta bağımlılıkla mücadelenin daha çok sahada yapılacağını gösterdi.